אופק 2/פיתוח חשיבה באמצעות משחקי מחשב

מתוך אופק
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

מורה: פרופ. הרווי נרול

כתות: ד'-ז'

ילדים משחקים במשחקי מחשב בפזיזות וללא יכולת לנתח ולהבין את תכונות המשחק ואת מהות צעדיהם, דבר שהיה מעניק להם את הידע הדרוש על-מנת לנצח.

גם ילדים שמצליחים לנצח לא תמיד מסוגלים להסביר מה הקנה להם יכולת זו או באילו אסטרטגיות חשיבה ופעולה נקטו. תהליכי החשיבה במצבים כאלה מתבצעים כה מהר עד כי החושב-המשחק לא מודע לכל הצעדים שהובילוהו לניצחון.

מטרות הקורס להביא למודעות הילדים את שלבי החשיבה ההגיונית וללמד את המבנה, המיומנויות והמרכיבים של חשיבה זו, בהתאם ליכולת התפיסה שלהם.

בקורס ננתח נלמד ונבין משחקי מחשב מהפשוטים עד למסובכים ולמתוחכמים ביותר. נבדוק כיצד ניתן ליישם את העקרונות שנלמדו במצבים שונים בחיי היום-יום, כיצד "לצאת מהמלכודת" בשלום ולנצח וכיצד להשתמש במיומנויות שלמדנו כמנוף להצלחה בתחומים אחרים ומעמיקים בחיים.