אופק 2 - חטיבה צעירה/הצל והצללית

מתוך אופק
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

התוכנית של גינת בסוק-יצחקי

לאתר של גינת

נחקור בקורס את תופעת הצל בהתבוננות, התנסות ומשחק.

ניפגש עם תופעת הצל בטבע, המתחברת לנושאים כבדי משקל, כמו האור, מסלולו של כדור הארץ ושעון השמש. נכיר את תכונותיו של הצל - חומר, צורה, צבע, מיקום, גודל - תוך כדי השוואה בין צלליות הנוצרות ממקורות אור שונים, בחינת דרגות האטימות, ויצירת צל צבעוני.

בשלבי ההיכרות השונים עם תופעת הצל - ניצור ונציג בצלליות: בגופנו, בחפצים, במגזרות נייר פשוטות ובשקפים.


מסלולי כדור הארץ

משחק המחשה, ללא הצללה של כדור הארץ (2 אפשרויות play).

המחשה עם הצללת כדור הארץ

שאלה למחשבה - צורת הצללית.jpg


הצל הגדול ביותר על פני כדור הארץ - מה הוא? - בזמן אמיתי!!!

מתוך השיעורים:

הצל מן השמש

של מה הצללית הזאת? (צלליות ידיים וצלליות חפצים)

של מי הדיוקן בצללית?

הצל הצבעוני

מציגים בצלליות


העשרה:


  • לשעוני שמש:

מציאת הצפון ושעון שמש

על שעון השמש האנושי בקורנית ועל תנועת השמש בשמיים

הכנת שעון שמש פשוט מאתר גליליאו הצעיר

הכנת שעון השמש שלנו



-