מועדון אופק/נושאי המפגשים בשנת תשס"ט

מתוך אופק
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

נושאי המפגשים במועדון אופק בתשס"ט

תביעה ייצוגית

מנחה :אלי אברך, משפטן ומורה למשפטים באופק.

מהי תביעה ייצוגית, על החוק החדש בישראל המאפשר הגשת תביעה ייצוגית, מי יכול להגיש תביעה כזו, ולמי זה משתלם.


הטוקבקיסטים

מנחה : אבי דבאח, מורה לקולנוע באופק.

צפייה פעילה בסרט "הטוקבקיסטים" ולאחריה, דיון-ויכוח על תרומתם של הטוקבקים לשיח הציבורי - האם זהו שיח דמוקרטי חופשי, או התלהמות מיותרת וחסרת השפעה.


ונעבור לפרסומות

מנחה: הלל אבט, איש פרסום לשעבר, ומרצה בבצלאל.

איפה הפרסומת הבאה תתפוס אותך? על פרסום במקומות לא צפויים, על הכח של פרסומות אלו, ועל הדרך להתגונן מהן ולהבין את סוד כוחן.


שיטת השקשוקה

מפגש עם מיקי רוזנטל, והקרנת הסרט שערוצי הטלוויזיה מפחדים לשדר.

שיטת השקשוקה הוא סרט דוקומנטרי של אילן עבודי ושל העיתונאי מיקי רוזנטל (הידוע מתוכניות התחקירים - הבולדוזר, הבולדוג), המנסה לחשוף את קשרי ההון והשלטון בארץ. הסרט נתקל בהתנגדות חריפה, תביעות דיבה ענקיות, ופחד של ערוצי הטלוויזיה לשדר את הסרט המוגמר.


מישאל חשין - שופט עליון

שאלות ותשובות עם השופט העליון בדימוס מישאל חשין. שאלות יש להעביר בכתב או במייל אל אבי דבאח ofek.club@gmail.com.

מעט על תולדות חייו של חשין (מתוך ויקיפדיה)- בגיל 17, החל את לימודי המשפטים באוניברסיטה העברית בירושלים. סיים את התואר בהצטיינות יתרה, ובגיל 26 קיבל תואר דוקטור למשפטים. במשך שנים ארוכות שימש כמרצה בפקולטה למשפטים באוניברסיטה זו. ב-1962 הצטרף לפרקליטות המדינה בה התקדם עד שמונה ב-1973 לתפקיד המשנה ליועץ המשפטי לממשלה. בשנים שלאחר מכן עבד כעורך דין פרטי. ב-1992 מונה לשופט בבית המשפט העליון. מינויו היווה את הפעם הראשונה מאז הקמת המדינה שבה עורך דין מהמגזר הפרטי נבחר ישירות לכהונת שופט בבית המשפט העליון. ב-2005 מונה כמשנה לנשיא בית המשפט העליון, ובבפברואר 2006, עם הגיעו לגיל 70, פרש לגמלאות. לאחר מינויו של פרופ' דניאל פרידמן לתפקיד שר המשפטים בפברואר 2007, ובעקבות הצהרותיו על כוונתו לחולל רפורמה שנויה במחלוקת שתצמצם את סמכויותיו של בית המשפט העליון, אמר חשין בראיון בשידור חי לרשת ב' "אבא שלי היה שופט בית המשפט העליון הראשון, אני הייתי לאחר מכן... זה ביתי. מי שירים יד על ביתי אני אגדע את ידו"


ערך או צורך

מנחה: יהונתן ממן


המתקפה על האוכלוסיה האזרחית בעזה נוגדת את המוסר או המלחמה בעזה היא זכותנו המוסרית להגן על עצמנו

זה מותר, זה אסור, עלינו לנהוג כך או אחרת אנו נחשפים מדי יום לשימוש במילים בעלות מטען אתי האם בדברנו על ערכים אנחנו מקיאים את מה שחונכנו אליו, או מביעים השקפת עולם מקורית ואותנטית? האם יש ערכים "נכונים" וערכים "פסולים"? מהם בכלל ערכים? ואיך כל זה מתקשר למלחמת אזרחים, ולנבואות הזעם של ישעיהו